(+48) 602 479 378 jolanta.strazyc@wp.pl
 rejestracja

Spacer

30-04-2021, 17:57 67
7

O tym, że ruch pozytywnie wpływa na nasze zdrowie, nie trzeba nikogo przekonywać. Nie każdy jednak ma predyspozycje i chęci aby codziennie męczyć się na siłowni albo podczas biegania czy jazdy na rowerze. Co zrobić gdy z jakiegoś powodu nie możemy uprawiać bardziej zaawansowanej formy ruchu? Codziennie wybrać się na spacer. Ta pozornie niewymagająca dużego wysiłku aktywność fizyczna to świetny sposób na utrzymanie zdrowia i dobrej kondycji do późnego wieku. 

Największą zaletą spacerowania jest to, że nie ma ograniczeń co do wieku, kondycji czy stanu zdrowia. Regularny i energiczny spacer jest nie do przecenienia dla naszego zdrowia, sylwetki i samopoczucia. Jest doskonałym sposobem na dostarczenie organizmowi większej dawki tlenu co usprawnia pracę serca, układu oddechowego i nerwowego. Jest też świetnym sposobem na wzmocnienie odporności, podkręcenie metabolizmu i polepszenia samopoczucia - gdyż podczas spaceru (tak jak przy każdej umiarkowanej aktywności fizycznej) uwalniane są endorfiny i serotonina czyli tak zwany hormon szczęścia. 

Spacer pomaga spalić kalorie. Naukowcy podają, że godzinny spacer w tempie 3 kilometrów na godzinę pozwoli stracić około 250 kcal, w tempie 5 kilometrów na godzinę około 340 kcal, a w tempie 7 kilometrów na godzinę nawet 430 kcal. Ponadto stabilizuje ciśnienie krwi i poprawia jej jakość. Poprawia wchłanianie wapnia. Spacer w słoneczny dzień powoduje większe wydzielanie w organizmie witaminy D, która pomaga zachować kości i zęby w dobrej kondycji. 

W rekreacji ruchowej ważna jest systematyczność. Najlepsze efekty dla zdrowia i samopoczucia osiągniemy spacerując codziennie i odpowiednio intensywnie do naszej kondycji. Zaczynamy powoli, od małych dystansów i systematycznie zwiększamy liczbę kroków. Według badań Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) do utrzymania dobrej kondycji i samopoczucia potrzebujemy 10 tysięcy kroków dziennie.

Do chodzenia nie trzeba się specjalnie przygotowywać, jednak istnieje kilka sposobów na to, aby spacer był jak najbardziej przyjemny i przyniósł jak najlepsze efekty:

najważniejsze są buty na elastycznej podeszwie i niekrępujący ruchów strój (niekoniecznie sportowy)
spacer rozpoczynamy nie wcześniej niż dwie godziny po jedzeniu, rozluźniającymi ćwiczeniami oddechowymi
wdychamy powietrze nosem i wydychamy ustami
nawet jeśli spacerujemy w grupie, nie rozmawiamy
przez całą drogę staramy się utrzymać wyprostowane plecy i rozluźnione mięśnie barków oraz utrzymujemy (w miarę możliwości) energiczne tempo, bez zbędnych przerw i postojów
spacer kończymy również rozluźniającymi ćwiczeniami oddechowymi
najwcześniejszy posiłek  możemy spożyć około godziny po wysiłku


Chodzenie to jeden ze sposobów na odmłodzenie organizmu nawet o kilkanaście lat, pod warunkiem, że będziemy robić to codziennie, w szybkim tempie, nie krócej niż pół godzinny dziennie przez najbliższe ... kilka lat. Można spacerować samemu lub z przyjaciółmi.  To czynność, którą łatwo można łączyć z innymi aktywnościami. To dobry sposób na zwiedzanie i odkrywanie swojego miasta, spacer po parku czy lesie jest świetnym sposobem na obcowanie z naturą. Podczas spaceru można powtarzać słówka,  słuchać audiobooka, ulubionej muzyki czy snuć plany na przyszłość. Wszystko zależy od naszych potrzeb i  nastroju.

Podobne artykuły

Podstawy etykiety w biznesie

Biznesowy savior-vivre, jest tak samo istotny i doceniany, jak etykieta w życiu prywatnym.

19.04.21 blog
Ubierz się w kolor

Ponoć kolory którymi się otaczamy oraz te które świadomie bądź nieświadomie na siebie zakładamy

20.12.20 blog
Cztery kroki do idealnego wizerunku profesjonalistki

Według badań CBOS zdecydowana większość Polaków jest zdania, że dobra prezencja człowieka sprzyja

30.11.20 blog

  1. avatar
    0
    #1 Kamila
    Fajny zestaw na spacer, szczególnie kombinezon przypadł mi do gustu. Podoba mi się, że zwraca Pani uwagę nie tylko na strój ale też na dobre samopoczucie. Nie chodzę na siłownię. Spaceruję, nie korzystam z windy, tańczę. Muzyka i ruch na świeżym powietrzu są dla mnie nie zastąpione :)
Komentuj:
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent


© 2019 Monastyrski
Zamknuć